Det kändes oerhört roligt när vi blev tillfrågade om vi ville prata om skönhet och trender i den uppmärksammade tidningen Kosmetik. Urgulliga Jessica Kempe som är chefredaktör för tidningen Kosmetik intervjuade Dr. Hadde och nu kan vi ta del av artikeln i det senaste numret.
Vi pratar bland annat om hur vi ser att skönhetsbehandlingar växter bland män och vi pratar även om “global face- metoden” vad det är och hur det spås att bli årets stora trend. Dr. Hadde delar med sig av metoder han använder idag som han bland annat fått genom sina mångåriga erfarenhet men också genom tidigare studier från implantatkirurgin.
Citatet “Scandinavian Beauty ska bli en världstrend” växte fram under intervjun och det handlar om kulturen vi har i den här delen av världen och hur vi på Doctor_K strävar efter att skapa trender.
Här kan du läsa hela artikel som e-magasin.
I det här inlägget vill vi lyfta lite tips och råd kring hur vi tänker. Det hör till vanligheterna att man har som mål att jaga nya kunder och i jakten på tillväxt är det inte helt ovanligt att glömma bort den befintliga kundbasen man har. Faktum är att det kostar ditt bolag fem gånger mer att hitta nya kunder än att behålla de befintliga. Det här problemet drabbar många om inte alla företag och det kallas kundbortfall. Eftersom det visar på hur bra ett företag är så är detta ett av de vanligaste problemen. Man kan kort och gott dra slutsatsen att ju mindre kundbortfall ett företag har desto högre omsättning. Så hur gör ni när ni drabbats av detta problem? En del prioriterar att avsätta tid för analys och ta reda på varför, andra struntar i det helt och hållet och några sätter igång ett förbättringsarbete. Låter så självklart med det sistnämnda men är du inte helt övertygad än så kanske du blir när vi berättar att studier visar att 20% av alla dina kunder står för 80 % av hela bolagets omsättning – får en att tänka till!
Så vad kan jag göra redan idag för att undvika kundbortfall?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.